Linkedin dla firm – jak prowadzić profil firmowy?

Kategoria: Social media

Data: 21 grudnia, 2021

Linkedin dla firm – jak prowadzić profil firmowy?

Prowadzenie profilu na LinkedIn to nie tylko nowe możliwości dla osób poszukujących pracy. Od pewnego czasu platforma ta stanowi swoisty katalog CV, dzięki któremu to rekruterzy mogą znaleźć osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje na dane stanowisko. Niemniej jednak, LinkedIn nie musi ograniczać tylko do funkcji zatrudnienia. 

 

Posiadając profil na LinkedIn w łatwy sposób stworzysz wizytówke swojej firmy, dzięki której zyskasz możliwość pozyskiwania nowych klientów oraz kontrahentów. Podczas konfigurowania swoje konta postaraj się przestrzegać kilku podstawowych zasad, które nie tylko pomogą Ci stworzyć rzetelny i profesjonalny obraz Twojej firmy, ale przede wszystkim sprawią, że będzie ona bardziej widoczna w internecie. 

Profil firmowy na LinkedIn od podstaw

Prowadzenie social media stało się niejako naszą codziennością. Wiele aplikacji jest do siebie bardzo podobnych, więc poruszamy się po nich intuicyjnie. Wydawać by się mogło, że profil firmowy na LinkedInie nie będzie różnił się znacząco od tych, na innych platformach. Aby zwiększyć widoczność Twojej firmy oraz zyskać uwagę nowych obserwatorów warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to, czy profil jest odpowiednio skonfigurowany. 

 

Musisz pamiętać, że jest to profil skierowany przede wszystkim do klientów. Styl jego prowadzenia musi być spójny z tym jaki wizerunek posiada Twoja firma. Kolejnym krokiem może być tworzenie angażujących treści, przyciągających uwagę szerszej widowni. Jak we wszystkich mediach społecznościowych najistotniejsza jest systematyczność oraz reakcje na publikowane treści.  

Spersonalizuj adres URL 

Podczas tworzenia profilu na LinkedIn każdy użytkownik otrzymuje adres URL, którego końcówka składa się z ciągu przypadkowych liczb i liter. Zdarza się, że niektórzy użytkownicy zupełnie nie zwracają uwagi na to, jaką formę przybiera link do strony, jednak w przestrzeni biznesowej każdy element może wpłynąć na to, jaki wizerunek w internecie będzie miała Twoja firma.

 

Spersonalizowany adres URL może okazać się jego doskonałym dopełnieniem. Dostosowanie adresu URL do Twoich potrzeb możliwe jest w opcjach edycji profilu. W tym miejscu w łatwy sposób stworzysz indywidualny adres URL, który może zawierać, np. nazwę twojej firmy. 

Zoptymalizuj profil pod kątem ciemnego motywu

Dark mode jest motywem coraz chętniej stosowanym przez użytkowników. Z tego względu istotnym jest aby nie zapominać o tej grupie odbiorców. Sprawienie, że treści graficzne takie jak, między innymi, logo będą dobrze prezentować się nie tylko w standardowym motywie, ale również w motywie ciemnym z pewnością zostanie odebrane w korzystny. Osoby wykorzystujące dark mode poczują, że o nich pamiętasz co z pewnością wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. 

Stwórz logo i baner

Pierwszy element, jakim jest logo, nie powinien sprawić Ci większych problemów, ponieważ prawdopodobnie już je posiadasz. Istotne jest, aby twój znak firmowy był plikiem o określonej wielkości (8 MB) oraz rozdzielczości (300 x 300). Dzięki zachowaniu tych parametrów unikniesz sytuacji, w której twoje logo nie wygląda korzystnie.

 

Tło jest pierwszym elementem, który zobaczą osoby odwiedzające twój profil. Baner nie powinien być zbyt krzykliwy. Jeżeli nie masz pomysłu na swój własny projekt, możesz skorzystać z neutralnych grafik dostępnych za darmo na stronach takich jak unsplash.com. Rozmiar grafiki w przypadku tła jest taki sam jak w przypadku loga. Idealny baner powinien mieć rozdzielczość 1536 x 768 pikseli.  

Opis i angażujące treści

Tworząc stronę na LinkedIn należy pamiętać, aby każda możliwa przestrzeń została wypełniona grafiką lub tekstem. W przypadku kreowania wizerunku swojej firmy w sieci największą zbrodnią jest nieuzupełnienie treści na profilu. Daj się poznać swoim nowym obserwatorom. Stwórz niezbyt długi lecz ciekawy opis, przyciągnie uwagę odbiorców i skłoni ich do pozostania na twoim profilu. Pamiętaj, aby twój profil nie był pusty. Postaraj się wpisy, które będą chętnie udostępniane przez innych użytkowników. Zaangażuj swoją społeczność, zadając pytania i udzielając możliwości dyskusji w komentarzach. 

Zaangażuj swoich pracowników

Prowadząc stronę firmową na Linkedin pamiętaj o tym, aby uwzględnić w niej swoich pracowników. Pokaż, że Twoją firmę tworzą ludzie. Zachęć pracowników do aktywnego Tworzenia waszej wspólnej społeczności. To właśnie osoby zatrudnione w Twojej firmie mogą być motorem napędowym dla treści, które publikujesz. W momencie, w którym stworzysz content na profil firmowy poproś swoich współpracowników o udostępnienie go oraz podtrzymanie dyskusji. Dzięki ich interakcjom zwiększysz zainteresowanie Twoim profilem a Twój post może trafić do szerszego grona odbiorców 

Jakie treści tworzyć na profil firmowy 

Systematyczne publikacje są kluczem do sukcesu jeżeli chcesz, aby Twoja firma zaistniała w mediach społecznościowych. Angażujące treści z pewnością przyczynią się do powiększenia się Twojej sieci networkingowej. Pamiętaj, żeby nie ograniczać się tylko i wyłącznie do treści związanych z Twoją firmą. Informacje na temat biznesu są niezwykle ważne, jednak publikowane zbyt często mogą znudzić, a nawet zirytować twoich odbiorców. LinkedIn nie jest najlepszym miejscem do ciągłego reklamowania swoich usług. Co więc warto publikować na tym portalu?

 

Zamiast publikowania oferty Twojej firmy skup się na ciekawych wydarzeniach, które jej dotyczyły. Pochwal się interesującymi projektami oraz sukcesami. Warto poruszyć palące kwestie związane branżą. Nastąpiła zmiana przepisów, która wpłynęła na świat biznesu? Opublikuj wpis, w którym zaprosisz innych użytkowników do dyskusji. Ciekawym sposobem na zwiększenie ruchu na profilu jest udostępnianie treści udostępnianych przez inne osoby. Pamiętaj jednak, aby dotyczyły Twojej firmy lub branży, w której funkcjonujesz. Możesz spróbować również kreowania wizerunku Twojego biznesu za pomocą ciekawych treści wideo.