Nadchodząca zmiana w statystykach Facebooka
Facebook wprowadzi zmianę! Już za kilka dni platforma menedżer reklam usunie z tabeli raportów kampanie sponsorowane starsze niż 3 lata.
Przeglądając raporty w Menedżerze reklam, wielu użytkowników Facebook dostaje powiadomienie, o treści „od 1 Października statystyki reklam starsze niż 37 miesięcy nie będą już raportowane”. Posiadacze kont reklamowych reagują na to powiadomienie w różny sposób. Jak działania Facebooka wpłyną na prowadzenie social media?
Czy to jest dobre?
Z jednej strony, dla niektórych użytkowników, a zwłaszcza dla tych, którzy nie bardzo śledzą wyniki kampanii sponsorowanych na swoim fan page, nadchodząca zmiana nie będzie odgrywać już tak dużej roli. Przynajmniej panel Menedżera reklam nie będzie wyglądać na przetłoczony.
Recenzje na Facebooku
Dla innych, wyniki prowadzonych kampanii sponsorowanych od momentu założenia konta w Menedżerze reklam są bardzo ważne. Często tak jest z fan page firm oraz sklepów internetowych, które chcą wiedzieć ile pieniędzy wydano na reklamę w social media od samego początku, ile przeszło do koszyka w sklepie internetowym. Chcą porównać średni koszt kliknięcia linku lub wejścia na stronę WWW oraz ile kosztował jeden lead generowany przez Facebooka dwa-trzy lata temu. Niestety, menedżer reklam teraz nie będzie wyświetlać tych danych.
Logiczna zmiana
Bez względu na reakcję użytkowników, zmianę w statystykach, również można nazwać logiczną. W ciągu ostatnich trzech lat Facebook bardzo się zmienił. Zmieniła się również platforma menedżera reklam. Pojawiły się nowe możliwości oraz narzędzia analizy danych. Wyniki reklam starsze niż 37 miesięcy nie są już aktualne. A jeśli nadal chcesz mieć te dane, masz jeszcze czas, aby je przepisać.