Three.JS przykłady w marketingu

Data: 14 marca, 2024

Three.JS przykłady w marketingu

Wprowadzenie do Three.js

Three.JS – Co to jest oraz jego historia

Three.JS to jedna z najpopularniejszych bibliotek JavaScript służących do tworzenia i wyświetlania animowanych grafik 3D w przeglądarce internetowej. Została stworzona przez Ricardo Cabello (znanego jako Mr.doob) w 2010 roku i od tego czasu zdobyła ogromną społeczność użytkowników oraz programistów. Dzięki Three.JS, możliwe jest tworzenie złożonych scen 3D, które działają bezpośrednio w przeglądarkach, bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania. 

Dlaczego warto używać Three.js?

Three.JS stanowi doskonałe narzędzie dla zespołów marketingowych chcących stworzyć innowacyjna i przystępna komunikację produktów. Ułatwia on wizualizację danych a także wzbogaca interfejs użytkownika o trójwymiarowe elementy. Co więcej, dzięki wsparciu dla WebGL, biblioteka umożliwia tworzenie grafik o wysokiej wydajności, co jest kluczowe dla płynnych i angażujących doświadczeń użytkownika.


Przypadki użycia i inspiracje

Oczywistym tropem jest osadzenie Three.JS jako konfiguratora, poniżej znajdziecie jedna z naszych realizacji. Nasz partner poszukiwał rozwiązania pozwalającego na maksymalizację konwersji już na etapie zapoznania klienta z oferta.
 

 

Odświeżenie wizerunku marki? Czemu nie! Razem z kolejnym z naszych partnerów sukcesywnie wzmacniamy wizerunek marki i jego kluczowych produktów. Dzięki Three.JS realizujemy cele wizerunkowe równolegle maksymalizując konwersję ze strony WWW.

 

 

Pierwsze kroki z Three.js: Tworzenie sceny, kamery i render

Aby zacząć pracę z Three.js, należy najpierw utworzyć scenę, na której będą umieszczane wszystkie obiekty, kamerę, która definiuje perspektywę widzenia sceny, oraz render, który wyświetla obrazy na ekranie. Proces ten jest stosunkowo prosty i zazwyczaj stanowi punkt wyjścia do dalszej pracy nad bardziej złożonymi projektami.


Praca z modelami 3D

Importowanie modeli z zewnętrznych źródeł

Three.js umożliwia ładowanie modeli 3D z zewnętrznych źródeł, co otwiera przed programistami i projektantami nieograniczone możliwości tworzenia zaawansowanych scen. Dostępne są różne formaty modeli, takie jak OBJ, GLTF czy FBX, co pozwala na elastyczne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci lub stworzonych w profesjonalnych programach do modelowania 3D.

Animacje i interakcje




Jak animować obiekty w Three.JS

Animacja obiektów w Three.JS może być realizowana na różne sposoby. W systemie animacji three.js można animować różne właściwości modeli: kości modelu ze skórką i rigiem, morph targets (animację zmiany geometrii), różne właściwości materiałów (kolory, krycie, operacje logiczne na geometrii), widoczność i transformacje. To daje twórcom narzędzia do tworzenia dynamicznych 3D.

Dodawanie interaktywności do sceny

Interaktywność w scenach 3D zwiększa zaangażowanie użytkownika. Three.js umożliwia łatwe włączenie obsługi zdarzeń myszy czy klawiatury, co pozwala na tworzenie interaktywnych aplikacji, gier lub wirtualnych spacerów.

 

Zaawansowane techniki w Three.js

Techniki oświetlenia i cieniowania w Three.JS

Oświetlenie i cieniowanie to kluczowe elementy, które wpływają na realizm i estetykę scen 3D. Three.js oferuje bogaty zestaw narzędzi do symulacji różnych typów oświetlenia i technik cieniowania, umożliwiając twórcom osiągnięcie pożądanych efektów wizualnych.

Postprocessing dla zaawansowanych efektów wizualnych

Postprocessing to zestaw technik stosowanych po wyrenderowaniu sceny, mających na celu poprawę jej jakości wizualnej. Three.JS udostępnia wiele gotowych efektów postprocessingu, takich jak rozmycie, korekta koloru czy efekty cząsteczkowe, które mogą znacznie podnieść poziom realizmu i estetyki sceny.

Optymalizacja Three.JS

Najlepsze praktyki Three.JS

Aby zapewnić płynność animacji 3D, ważne jest stosowanie się do najlepszych praktyk z pośród których kluczowe sa takie jak: redukcja liczby poligonów, efektywne zarządzanie teksturami oraz optymalizacja algorytmów renderowania.

Zarządzanie pamięcią i zasobami

Zarządzanie zasobami jest kluczowe dla zachowania wysokiej wydajności aplikacji 3D. Three.js oferuje narzędzia do monitorowania i optymalizacji użycia pamięci, co jest szczególnie ważne w przypadku aplikacji o wysokim stopniu złożoności.


Zasoby i społeczność

Dla osób chcących zgłębić tajniki Three.JS, dostępnych jest wiele zasobów: od oficjalnej dokumentacji, przez tutoriale i kursy, po fora i grupy społecznościowe. Społeczność jest bardzo aktywna i chętnie wspiera nowych użytkowników, co czyni naukę tej technologii jeszcze bardziej dostępną i przyjemną. Naszym zdaniem miejscem gdzie należy skierować swoje kroki w pierwszej kolejności jest strona https://threejs.org/