YouTube Shorts – jak zwiększyć zasięgi kanału?

Kategoria: Filmy reklamowe

Data: 12 sierpnia, 2022

YouTube Shorts – jak zwiększyć zasięgi kanału?

YouTube jest platformą umożliwiającą użytkownikom publikowanie video w Internecie. Serwis pojawił się w 2005 roku i praktycznie natychmiast zyskał ogromną popularność. Na przestrzeni lat nie tylko zmienił się interfejs platformy, ale również została ona wzbogacona o dodatkowe funkcje. 

 

Twórcy uzyskali, między innymi, możliwość dodawania postów oraz robienia ankiet, dotyczących ich twórczości. Od jakiegoś czasu na popularności zyskują również krótkie formy audiowizualne, czyli YouTube Shorts. Jak wykorzystać te treści, aby zwiększyć zasięgi kanału? Jeżeli chcesz poznać odpowiedź, zapoznaj się z naszym artykułem!

Coraz większa popularność YouTube Shorts

Niejednokrotnie wspominaliśmy, że audiowizualne treści nie tylko są znacznie bardziej angażujące i przykuwają większą uwagę odbiorców, ale przede wszystkim osiągają lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Nie bez powodu wiele firm decyduje się na filmy reklamowe, które w ciekawy sposób opowiadają o ich marce i są doskonałą alternatywą dla statycznych treści.

 

Jedną z platformą umożliwiających publikację treści video jest YouTube. Strona umożliwia udostępnianie zarówno długich, nawet kilkugodzinnych produkcji, jak i krótkich spotów reklamowych.

 

Konwencja dynamicznych treści wideo, której prekursorem był TikTok, jest ogromną inspiracją dla innych platform mediów społecznościowych. W jednym z naszych poprzednich artykułów wspominaliśmy, że Instagram aplikując format zbliżony do tego, występującego na TikToku spotkał się z falą krytyki, nie tylko ze strony zwykłych użytkowników, ale również popularnych influencerów.

 

Niezbyt przyjazny odbiór prawdopodobnie był spowodowany faktem, iż zmiany zostały wprowadzone za szybko, a użytkownicy nie mieli czasu się do nich przyzwyczaić. Sytuacja na YouTube wyglądała zgoła inaczej. 

 

Jak donosi platforma, około 1.5 miliarda użytkowników jest zaangażowanych w oglądanie treści za pośrednictwem YouTube Shorts, co stanowi 75% całej społeczności. Format ten umożliwia twórcom zwiększenie popularności ich kanału oraz przyciągnięcie uwagi odbiorców do ich innych treści.

Korzyści dla twórców płynące z YouTube Shorts

Zalet wykorzystania krótkich, audiowizualnych form do promocji kanału oraz filmów na YouTube jest wiele. Część z nich przedstawił Pierce Volucci, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania dotyczące krótkometrażowych treści.

YouTube Shorts – jaki mają wpływ na inne treści video na kanale?

Często zadawanym pytaniem jest to, dotyczące wpływu krótkich form video udostępnianych za pośrednictwem YouTube na inne filmy twórcy, znajdujące się na jego kanale.

 

Okazuje się, że łączenie obydwu form publikacji, udostępnianie YouTube Shorts oraz standardowych produkcji filmowych, wpływa korzystnie na widoczność kanału, a co za tym idzie jego zasięgi oraz wyświetlenia. Ponadto, tworzenie tylko i wyłącznie krótkich treści nie przynosi tak dobrych wyników, jak łączenie różnych rodzajów produkcji. 

youtube-shorts-jak-zwiększyć-zasiegi-kanalu-filmy-reklamowe

YouTube Shorts mogą posłużyć jako forma reklamy Twoich innych treści, które udostępniasz na swoim kanale. Przede wszystkim, zwiększają szansę na dotarcie do Twoich materiałów osobom spoza grona subskrybentów.

Jaki kierunek obrać, tworząc YouTube Shorts? 

Tworząc treści umieszczane w Internecie, powinniśmy zastanowić się, jaki będą miały one charakter. Pierce Volucci poleca, aby w przypadku YouTube Shorts nie zamykać się całkowicie na treści komediowe, nawet jeżeli główna twórczość na kanale się na nich nie opiera. 

 

Nagrywając YouTube Shorts, warto eksperymentować. Dobrze jest dostosować ich charakter do naszego kanału, jednak nie warto sztywno się tego trzymać. Dodanie odrobiny humoru do krótkometrażowych filmików może okazać się kluczem do sukcesu w zdobywaniu nowych subskrybentów, ponieważ Internet jest głównym źródłem rozrywki w dzisiejszych czasach. 

 

Niemniej jednak, dłuższe formy wideo oraz YouTube Shorts nie są bezpośrednio powiązane pod kątem polecania treści na tej platformie. Dla przykładu, jeżeli dany użytkownik ogląda Shorts, algorytm YouTube nie będzie podsuwał mu podobnych treści, tyle że w dłuższej formie. 

 

Dzięki temu wśród odbiorców, skupionych na krótkich filmikach nie narasta frustracja związana z polecaniem video, którego nie chcą oglądać. Mimo wszystko YouTube Shorts umożliwiają utrwalenie się danych kanałów w podświadomości oglądających, dzięki czemu prawdopodobieństwo, że sięgną oni po inne produkcje danego twórcy, jest większe.

Jak działa algorytm YouTube Shorts?

Kolejnym tematem, jaki poruszył Pierce Volucci, jest algorytm YouTube Shorts. Odnosi się on, między innymi do zapytań, dotyczących tego, czy liczba publikowanych filmów ma wpływ na popularność, a co za tym idzie, częstotliwość polecania treści. 

 

Okazuje się, że algorytm YouTube Shorts nie bierze pod uwagę liczby produkcji, jakie znajdują się na kanale danego twórcy. Z tego względu każdy filmik może stać się viralem i zyskać ogromną popularność.

 

Algorytm YouTube Shorts poleca treści na podstawie tego, czy ludzie chcą oglądać dany film, jak długo to robią i czy chcą go pominąć. To właśnie ich zaangażowanie podczas oglądania jest kluczowe dla popularności danego video. 

 

Większa liczba publikacji, eksperymentowanie podczas tworzenia video oraz analizowanie wyników pozwala lepiej zrozumieć popularne trendy, a co za tym idzie, tworzyć filmy, które algorytm YouTube Shorts uzna za interesujące. 

Nie zamykaj się na YouTube Shorts

Wielu twórców, którzy działają na YouTube od dłuższego czasu, sceptycznie podchodzi do eksperymentów oraz nowych rozwiązań, jakie wdraża platforma. Nie warto jednak zamykać się na nie, ponieważ to, w jaki sposób ludzie dostarczają sobie rozrywkę w Internecie, wciąż ewoluuje. 

 

Niegdyś widzowie byli zafascynowani vlogami, przedstawiającymi codzienne, życie twórców. Następnie przyszła pora na długie podcasty, które szybko skradły serca wielu odbiorców. Aktualnie tempo naszego życia jest szybkie, a krótkie formy video contentu doskonale wpasowują się w obecne realia. 

 

Źródła:

https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-reports-that-15-billion-users-now-engage-with-youtube-shorts-conte/625587/