Znaczenie stron internetowych w biznesie

Data: 24 sierpnia, 2020

Znaczenie stron internetowych w biznesie

Zaskakującym faktem jest to, że ponad połowa firm nie posiada własnej strony internetowej.

Własna witryna internetowa niesie za sobą nieocenione możliwości i korzyści dla małych firm, ale także większych przedsiębiorstw. Internet umożliwia nawet bardzo małym działalnościom gospodarczym na dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów. Dobrze wykonana witryna internetowa dla małych firm to najlepsza wizytówka, która zrobi wrażenie na docelowych odbiorcach.

Weźmy pod uwagę znaczenie strony internetowej w szeroko pojętym marketingu. Nieważne czy mówimy o blogowaniu, czy udostępnianiu białych ksiąg. Strony internetowe zapewniają promocję Twojej marki w sieci.

Świadomość na temat znaczenia witryny internetowej jest ważna. Dobra strona internetowa jest kluczowym elementem strategii marketingu internetowego.

Znaczenie stron internetowych dla widoczności

W tradycyjnym modelu prowadzenia biznesu kluczowym elementem jest lokalizacja. Otwarcie lokalu w miejscu, gdzie przechodzi dużo ludzi, widocznym i znanym wśród mieszkańców. W dzisiejszych czasach często mamy do czynienia z sytuacją, w której klient korzysta z usług danej firmy nigdy jej nie widząc fizycznie. To wszystko za sprawą Internetu dzięki responsywnej stronie internetowej.

Bycie online daje Ci potencjał marketingowy w postaci dotarcia do wielu milionów ludzi poprzez założenie sklepu internetowego. Jednak dotarcie do konkretnej grupy odbiorców nie będzie możliwe, jeśli nie wiedzą, że istniejesz. Badania pokazują, że od 70 do 80 procent konsumentów szuka informacji o firmach online , podejmując decyzję o zakupie ich towarów lub usług. Jeśli szukają Twojej firmy i nie mogą znaleźć strony internetowej, to prawie tak, jakbyś nie istniał.

Faktem jest, że Internet daje możliwość dotarcia do milionów ludzi przez stronę lub sklep internetowy. Jednak, aby do nich dotrzeć należy pamiętać o ich świadomości na temat istnienia Twojej firmy. Jeżeli klient szuka informacji na temat Twojej firmy, a nie może jej znaleźć z powodu braku strony internetowej, to dla niego nie istniejesz.

Wyodrębnijmy zatem najważniejsze aspekty, aby Twoja firma stała się widoczna:

  1. Stworzenie wizualnie interesującej strony internetowej, wraz z wartościową treścią.
  2. Zastosowanie skutecznych praktyk SEO, tak aby Twoja witryna zwracała zapytania na wyszukiwane słowa kluczowe.

Opowiedz o swojej historii i planach na przyszłość

Jedną z wielu korzyści płynących z posiadania strony internetowej jest możliwość przekazania odbiorcom swojej historii i początkach firmy i planach jej dalszego rozwoju.

Nawet jeżeli zacząłeś działać niedawno możesz zmotytować kogoś do działania poprzez opisanie drogi jaką przeszedłeś, aby w ogóle zacząć.

Twoja strona internetowa daje Ci możliwość zapowiedzi nowości. Informujesz w ten sposób klientów o nadchodzących zmianach i prognozach na przyszłość. Daje to do zrozumienia klientom, że marka ciągle się rozwija oraz zapewnia ich o dobrej pozycji firmy.

Konkurencja nie śpi i jest już online

Jeżeli jesteś początkujący i próbujesz zaistnieć w danej branży musisz rozejrzeć się za poczynaniami konkurencji, prześledzić ich działania w sieci. Najprawdopodobniej ci najwięksi są już dawno z Internecie.

Po małym wywiadzie i prześledzeniu działań konkurencji z Twojej branży zastanów się co możesz zrobić lepiej. Wysuń wnioski i działaj. Przemyśl jakie działania marketingowe zastosować, co ulepszyć, a przy czym pozostać.

Jeżeli jeszcze nie posiadasz strony internetowej zawsze siedzisz w ostatnim rzędzie. Należy pamiętać, że samo stworzenie witryny nie jest gwarantem sukcesu. Musisz oferować lepsze treści niż konkurencja i przekonać klienta dlaczego akurat Tobie warto zaufać.

Skupienie się tylko na platformie mediów społecznościowych nie jest dobrym rozwiązaniem

Niektóre firmy uważają, że media społecznościowe to jedyne i niezastąpione kanały przekazu. Nie skupiają się na stworzeniu witryny internetowej. Facebook zachęca nas stwierdzeniem, że jest domem dla około 40 milionów stron małych przedsiębiorstw.

Jednym z ostatnich przykładów jest usunięcie przez Facebooka 800 kont politycznych i uznanie ich za spam. Jednak niektórzy właściciele stron zadeklarowali, że nie spamują, ale udostępniają wiarygodne wiadomości. Naprawdę nie miało znaczenia, jakie było ich wyjaśnienie, Facebook ma ostatnie słowo, a ich zawartość zniknęła na zawsze.

Nie masz pewności czy zasady użytkowania Facebooka nie ulegną zmianie. Ostatnimi czasy usunął on 800 kont politycznych uznając je za spam. W ten sposób ich zawartość zniknęła bez możliwości jej odzyskania. Nawet najmniejsze naruszenie może być uznane za niewłaściwe i usunięte. Wszystkie Twoje treści mogą zostać usunięte bezpowrotnie.

Kolejnymi minusami mogą być:

 

  • Atak hakerski i włamanie na konto
  • Zapominanie hasła i blokada
  • Tymczasowe wyrzucenie z Facebooka z powodu naruszenia zasad

To wszystko jest niepokojące, a oprócz wyżej wymienionych kwestii warto wspomnieć także o przestarzałości. Platformy z czasem stają się coraz mniej popularne i są zastępowane nowymi. Bardzo ryzykowne jest prowadzenie firmy poprzez platformę internetową, którą wszyscy użytkownicy mogą porzucić na rzecz nowej, innej.

Na pewno nie jest nic strasznego w przeniesieniu się na inną platformę, ale zaczynanie od początku nikogo do tego nie zachęca. Nie ma gwarancji, że każdy z obserwatorów przeniesie się wraz z Tobą lub będziesz w stanie zbudować tak liczną społeczność od początku.

Social media dla firm może być świetnym rozwiązaniem, ale lepszym pomysłem jest użycie ich w połączeniu z witryną internetową. Udostępniając swoje treści pozwól im na swobodny przepływ. Ty jesteś właścicielem swojej witryny i Ty kontrolujesz wszystkie działania.

Spraw, aby pracowali dla Ciebie najlepsi

Dobrze wykonana witryna internetowa jest ważna dla Ciebie i Twojej firmy, ale także dla osób, które planujesz zatrudnić. Najlepsi pracownicy w branży będą ciekawi Twojej firmy i jej wizytówki w Internecie.

Przestarzała strona internetowa nie wzbudza zaufania wśród klientów ani wśród kandydatów do pracy.

Rynek pracownika ciągle się rozwija, a najlepsi specjaliści w branży przebierają w ofertach i chcą pracować tylko w profesjonalnych firmach. Jeżeli zaprezentujesz światu nowoczesną i responsywną witrynę internetową to możesz być pewien, że przyciągniesz do swojej firmy nie tylko klientów, ale także pracowników, z którymi osiągniesz zamierzony sukces.