Hashtagi Instagram – Jak dobrać?

Kategoria: Social media

Data: 25 października, 2021

Hashtagi Instagram – Jak dobrać?

Już pierwsza styczność z Instagramem zmusza jego użytkowników do zapoznania się z pojęciem hashtagów. Tagowanie zdjęć jest istotą odpowiedniego proponowania treści osobom obserwującym dane profile. Jeżeli chcesz podbijać serca rzeszy odbiorców Twoich zdjęć, zadbaj o to, aby stosować odpowiednią strategię oznaczania zdjęć hashtagami.

Efektywne użytkowanie Instagrama – hashtagi mają moc!

Rozpoczynając swoją przygodę z korzystaniem z Instagrama, powinieneś odrobić kilka bardzo ważnych lekcji. Jedną z nich przedstawiliśmy Ci w innym artykule dotyczącym rozmiarów zdjęć odpowiednio zoptymalizowanych pod interfejs Instagrama. Chcąc zaskarbić sobie sympatię innych użytkowników, otrzymując od nich polubienia i obserwacje, obowiązkowo zapoznaj się z funkcjonowaniem hashtagów. Ich poprawne wykorzystywanie sprawi, że prowadzenie social media stanie się jeszcze prostsze!

 

Na wstępie warto zaznaczyć, że oznaczenie zdjęcia danym hashtagiem nie oznacza, iż każda osoba wyszukująca pewną frazę zobaczy te same zdjęcia jeden do jednego. Jest to uwarunkowane tym, że nie każdy użytkownik platformy, jaką jest Instagram, obserwuje takie same profile i lubi te same posty. Ogromną rolę odgrywa tu także instagramowy algorytm, który proponuje nam określone treści, bazując na naszej aktywności w aplikacji.

Skuteczne tagowanie – o czym warto pamiętać?

Każdy instagramowicz, aspirujący do miana mniejszego bądź większego influencera, lub taki, który chce wypromować swoją markę za pomocą tej aplikacji, powinien na wstępie przeprowadzić porządną analizę swojego profilu. Oprócz stworzenia spójnego feed’u, który będzie atrakcyjny dla odbiorców Twoich treści warto, abyś skupił się na tym, jakie hashtagi nie tylko są do nich dopasowane, ale również pozwolą Twoim wpisom poszybować na szczyt popularności proponowanych treści.

 

Na początku powinieneś zapoznać się z kategoriami hashtagów dotyczącymi liczby ich wykorzystania w już istniejących postach na Instagramie. Możemy wyróżnić pięć grup hashtagów: popularne tagi (popular – więcej niż 1M oznaczeń), duża grupa (large – między 250K a 1M oznaczeń), średnia grupa (medium – między 100K a 250K oznaczeń), mała grupa (small – między 50K a 100K) oraz rzadkie tagi (rare – mniej niż 50K oznaczeń). Ta klasyfikacja ułatwia zaplanowanie strategii targetowania treści. 

Hasztag – jako wskazówka

Współcześnie social media zawierają masę informacji w których kolokwialnie mówiąc użytkownik może utonąć. Umieszczanie hashtagów na Instagramie pozwala na porządkowanie i kategoryzowanie treści o podobnej tematyce. Użytkownik w łatwiejszy sposób znajduje interesujące go tematy. 

 

Oprócz pozyskiwania atrakcyjnych informacji Instagrama daje możliwość zdobywa większej widoczności w mediach społecznościowych, a co za tym idzie następuje zwiększenie grona odbiorców i szans na zwiększenie ilości polubień. Maksymalna ilość oznaczeń jakie może w poście dodać użytkownik to 30. Przekroczenie tej liczby gwarantuje usunięcie przez platformę zdjęcia bez jakiejkolwiek informacji. 

Dlaczego warto używać hashtagów?

Istnieje wiele powodów dla których użytkownicy mediów społecznościowych używają hashtagów. Niezależnie od tego czy mają biznes czy po prostu chcą zwiększyć liczbę obserwujących odpowiednie używanie hasztagów sprawi, że użytkownik zostanie zauważony. Współcześnie używanie hasztagu kojarzy się nie tylko z Instagramem, ale również wieloma innymi witrynami mediów społecznościowych.

panel instagrama prograffing
panel Instagrama Prograffing 

Należy pamiętać, że hashtagi pomagają dotrzeć do większej liczby osób, które są zainteresowane treścią. Umieszczanie hasztagów pozwala na zwiększenie zaangażowania wśród obserwujących. Mają one wpływ również na budowanie świadomości marki na Instagramie. Gwarantuje to tworzenie markowych hasztagów, a więc tych, które stricte związane są z firmą. 

Do czego można wykorzystać kategorie hashtagów? 

Wyszukując dany hashtag, możemy zobaczyć, ile razy został on wykorzystany we wszystkich udostępnionych postach na Instagramie. Przykładowo, popularny #marketing został użyty aż 62,6M razy. Do dużych hashtagów zaliczymy #marketingplan (ponad 675K) a do średnich #socialmediamanagers (205K). 

 

Za inny wzór może posłużyć nam #inspirequotes, który posiadając 70,2K oznaczeń, jest małym hashtagiemm lub #marketinginternetowy, wykorzystany około 30K razy, a więc zaliczany do grupy rzadkich hashtagów. Są to hashtagi wykorzystywane stosunkowo nieczęsto, w porównaniu z ich poprzednikami, jednak w dalszej części tekstu pokażemy Ci, że takie tagi również mają moc!

Post czy komentarz?

Algorytmy popularnych aplikacji, takich jak Instagram czy Facebook, zmieniają się szybciej niż pogoda w marcu. Z tego względu nie warto trzymać się sztywno zasad dotyczących tagowania, które często można napotkać na internetowych grupach czy forach. Warto, abyś samodzielnie monitorował sytuację i obserwował, w jaki sposób hashtagi wpływają na popularność Twoich treści.

 

Umieszczanie hasztagów w komentarzu pozwala na utrzymanie porządku na profilu. Wzrost zasięgu posta na Instagramie możliwy jest dzięki odpowiednio tworzonym treściom przyciągających uwagę odbiorców. Obejmuje to opis, jak i hasztagi. Użytkownicy najczęściej stosują hasztagi na końcu, co nie pozwala na zakończenie posta w sposób zachęcający do działania i angażujący osoby do interakcji. 

Ukrywanie hashtagów 

Publikując hasztagi w komentarzu Instagram daje możliwość ukrycia ich. Oznacza to, że platforma umożliwia zwinięcie ich w taki sposób, że są praktycznie niewidoczne, a jednocześnie wszystkie korzyści płynące z ich używania pozostają bez zmian. 

 

 

Zdarza się, że hashtagi na Instagramie znikają. Ta koncepcja sprawdza się jedynie w przypadku, gdy użytkownik otrzymuje dużą ilość komentarzy pod postem. Platforma sortuje komentarze, aby w pierwszej kolejności wyświetlać najnowsze. Pozwala to na pozostawienie hashtagów umieszczonych w komentarzu “w cieniu”, ponieważ dzięki zaangażowaniu zostaną one ukryte pod pozostałymi komentarzami.

Zwiększenie widoczności 

Umieszczając hashtagi w opisie, użytkownik po przeczytaniu go ma możliwość kliknięcia któryś z nich i przeniesienia się w inne miejsce na Instagramie. W tym momencie opuszcza profil i poszukuje podobnych treści w innych miejscach. Należy pamiętać, że Instagram mierzy czas, jaki użytkownik spędza na przeglądaniu postów. W dużej mierze przyczynia się to do zmniejszenia statystyk. Jakie hashtagi zwiększą widoczność Twoich postów, pozwalając Ci na dotarcie do większej liczby odbiorców?

 

Jeśli Twoje konto na Instagramie nie ma jeszcze zbyt wielu obserwujących, skup się na hashtagach z grupy średnich, małych i rzadkich. Dodanie do nich jednego, czy dwóch dużych lub popularnych hashtagów z pewnością pozytywnie wpłynie na liczbę polubień Twoich treści. Aby lepiej zarządzać hashtagami, proponujemy Ci stworzenie pliku, w którym mógłbyś analizować je pod kątem Twoich aktualnych publikacji. Do badania zasięgu hashtagów oraz ich tworzenia polecamy Ci strony takie jak: hashtagsgenerator.net czy all-hashtag.com.

Jakie hashtagi wybrać?

Prowadząc konto biznesowe na Instagramie użytkownik ma możliwość skorzystania z aplikacji innej firmy, która pomoże Ci zwiększyć liczbę obserwujących. Istnieją narzędzia, które pozwalają zarządzać wszystkimi aspektami Instagrama jest to Buffer i Later, które umożliwiają planowanie postów z wyprzedzeniem. Istnieją również aplikacje, które dodają hasztagi automatycznie. Przedstawiają nowe sugestie hasztagów, które pozwalają użytkownikowi rozwój. 

marketing wyszukiwany na znacznikach instagrama
panel wyszukiwania znaczników Instagram

 

Hasztagi w komentarzu to łatwiejszy sposób ewentualnej edycji, ponieważ gdy zostaną umieszczone w opisie, a nastąpi edycja, Instagram może negatywnie wpłynąć na widoczność użytkownika. Ponadto, usunięcie komentarza z hasztagami jest łatwiejsze i nie będzie negatywnie wpływało na treść i widoczność. Wybierając opcję hasztagów w komentarzu, użytkownik nie musi używać słów pasujących stricte do opublikowanego zdjęcia. W komentarzach jest to zazwyczaj niewidoczne, ponieważ większość użytkowników zwraca uwagę jedynie na opis. 

Podsumowując: taguj, publikuj, reaguj!

Prawdopodobnie wielokrotnie słyszałeś powtarzane jak mantrę teorie na temat algorytmu Instagrama. Wiele z nich jest jednak prawdą i warto, abyś wziął je sobie do serca, chcąc rozwinąć swój profil na Instagramie. Sposób, w jaki algorytm odbiera Twoją aktywność w tej aplikacji, ma olbrzymi wpływ nie tylko na to, jakie posty będą polecane Tobie, ale również komu będą proponowane Twoje publikacje. 

 

Spróbuj wyrobić sobie pewien sposób działania podczas wrzucania treści. Niech twoją rutyną przed i po publikacji będzie przeglądanie kont innych użytkowników, zaglądanie do sekcji z proponowanymi postami, reagowanie na zdjęcia oraz komentowanie. Dzięki tym czynnościom algorytm będzie wiedział, że jesteś aktywnym instagramowiczem, a co za tym idzie, będzie proponował Twoje posty innym osobom.