Gdzie umieszczać hashtagi: w opisie czy pierwszym komentarzu?

Kategoria: Social media

Data: 25 października, 2021

Gdzie umieszczać hashtagi: w opisie czy pierwszym komentarzu?

Nie ma znaczenia z jakich mediów społecznościowych korzysta firma w ramach strategii marketingowej, podstawowa wiedza o tym jak używać hashtagów z pewnością pomoże w zwiększeniu zasięgu i zaangażowaniu społeczności. Instagram umożliwia dodawanie użytkownikom hasztagów w opisie oraz pierwszym komentarzu. 

Hasztag jako wskazówka

Współcześnie social media zawierają masę informacji w których kolokwialnie mówiąc użytkownik może utonąć. Umieszczanie hashtagów na Instagramie pozwala na porządkowanie i kategoryzowanie treści o podobnej tematyce. Użytkownik w łatwiejszy sposób znajduje interesujące go tematy. 

 

Oprócz pozyskiwania atrakcyjnych informacji Instagrama daje możliwość zdobywa większej widoczności w mediach społecznościowych, a co za tym idzie następuje zwiększenie grona odbiorców i szans na zwiększenie ilości polubień. Maksymalna ilość oznaczeń jakie może w poście dodać użytkownik to 30. Przekroczenie tej liczby gwarantuje usunięcie przez platformę zdjęcia bez jakiejkolwiek informacji. 

Dlaczego warto używać hashtagów?

Istnieje wiele powodów dla których użytkownicy mediów społecznościowych używają hashtagów. Niezależnie od tego czy mają biznes czy po prostu chcą zwiększyć liczbę obserwujących odpowiednie używanie hasztagów sprawi, że użytkownik zostanie zauważony. Współcześnie używanie hasztagu kojarzy się nie tylko z Instagramem, ale również wieloma innymi witrynami mediów społecznościowych.

panel instagrama prograffing
panel Instagrama Prograffing 

Należy pamiętać, że hashtagi pomagają dotrzeć do większej liczby osób, które są zainteresowane treścią. Umieszczanie hasztagów pozwala na zwiększenie zaangażowania wśród obserwujących. Mają one wpływ również na budowanie świadomości marki na Instagramie. Gwarantuje to tworzenie markowych hasztagów, a więc tych, które stricte związane są z firmą. 

Post czy komentarz?

Umieszczanie hasztagów w komentarzu pozwala na utrzymanie porządku na profilu. Wzrost zasięgu posta na Instagramie możliwy jest dzięki odpowiednio tworzonym treściom przyciągających uwagę odbiorców. Obejmuje to opis, jak i hasztagi. Użytkownicy najczęściej stosują hasztagi na końcu co nie pozwala na zakończenie posta w sposób zachęcający do działania i angażujący osoby do interakcji. 

Ukrywanie hashtagów 

Publikując hasztagi w komentarzu Instagram daje możliwość ukrycia ich. Oznacza to, że platforma umożliwia zwinięcie ich w taki sposób, że są praktycznie niewidoczne, a jednocześnie wszystkie korzyści płynące z ich używania pozostają bez zmian. 

 

 

Zdarza się, że hashtagi na Instagramie znikają. Ta koncepcja sprawdza się jedynie w przypadku, gdy użytkownik otrzymuje dużą ilość komentarzy pod postem. Platforma sortuje komentarze, aby w pierwszej kolejności wyświetlać najnowsze. Pozwala to na pozostawienie hashtagów umieszczonych w komentarzu “w cieniu”, ponieważ dzięki zaangażowaniu zostaną one ukryte pod pozostałymi komentarzami.

Zwiększenie widoczności 

Umieszczając hashtagi w opisie użytkownik po przeczytaniu opisu ma możliwość kliknięcia w któryś z nich i przeniesienia się w inne miejsce na Instagramie. W tym momencie opuszcza profil i poszukuje podobnych treści w innych miejscach. Należy pamiętać, że Instagram mierzy czas jaki użytkownik spędza na przeglądaniu postów. W dużej mierze przyczynia się to do zmniejszenia statystyk. 

Jakie hashtagi wybrać?

Prowadząc konto biznesowe na Instagramie użytkownik ma możliwość skorzystania z aplikacji innej firmy, która pomoże Ci zwiększyć liczbę obserwujących. Istnieją narzędzia, które pozwalają zarządzać wszystkimi aspektami Instagrama jest to Buffer i Later, które umożliwiają planowanie postów z wyprzedzeniem. Istnieją również aplikacje, które dodają hasztagi automatycznie. Przedstawiają nowe sugestie hasztagów, które pozwalają użytkownikowi rozwój. 

marketing wyszukiwany na znacznikach instagrama
panel wyszukiwania znaczników Instagram

 

Hasztagi w komentarzu to łatwiejszy sposób ewentualnej edycji, ponieważ gdy zostaną umieszczone w opisie, a nastąpi edycja Instagram może negatywnie wpłynąć na widoczność użytkownika. Z drugiej strony usunięcie komentarza z hasztagami jest łatwiejsze i nie będzie negatywnie wpływało na treść i widoczność. 

 

Wybierając opcję hasztagów w komentarzu użytkownik nie musi używać słów pasujących stricte do opublikowanego zdjęcia. W komentarzach jest to zazwyczaj niewidoczne, ponieważ większość użytkowników zwraca uwagę jedynie na opis. Bez znaczenia czy hasztagi zostaną umieszczone w opisie czy w komentarzach i tak obie te opcje gwarantują podobne efekty.