Wyszukiwanie na Instagramie – zmiana w kierunku wyszukiwarki Google
Już wkrótce Instagram planuje wprowadzić korzystne zmiany dla każdego użytkownika. Zdjęcia i filmy w wynikach wyszukiwania będa łatwiejsze do znalezienia. Nowe wyszukiwanie aktualnie jest testowane, ale platforma planuje wdrożyć je w najbliższej przyszłości. Z pewnością aktualizacja zdobędzie grono wiernych fanów.
Czym jest wyszukiwanie semantyczne?
Obecnie prowadzenie social media odgrywa ważną rolę w życiu osobistym lub zawodowym każdego człowieka. Znaczna część społeczeństwa nie wie na czym polega wyszukiwanie schematyczne. W tym przypadku mamy do czynienia z wyszukiwarką internetową pracującą w oparciu o wyszukiwania semantyczne.
Zasadą tego typu wyszukiwań są wpisywane przez użytkownika słowa bądź frazy. W wynikach wyszukiwania nie pojawiają się tylko konta i posty stricte związane z wybranym słowem, ale również publikacje i konta o podobnym znaczeniu do użytego słowa kluczowego w wyszukiwaniu. Wyświetlenia zależą od tego czy dana fraza znajduje się w Bio, opisie profilu lub w hashtagach. W skrócie mówiąc celem tego wyszukiwania jest poprawa dokładności wyświetlanych wyników.
Instagram rozwija semantyczne wyszukiwanie w oparciu o słowa kluczowe
W chwili obecnej wyszukiwanie semantyczne testowane jest jedynie w języku angielskim. Istotą metody tego wyszukiwania od strony potencjalnego subskrybenta lub klienta. Wybierając słowo kluczowe np. “social media” system przeszukuje konta z dokładnym dopasowaniem do niego, a także podobne posty i blogi.
Użytkownicy zobaczą treść dotyczącą słowa, które wybrali. W rezultacie konta i posty dokładnie dopasowane otrzymują nowy ruch. W tym momencie należy uświadomić użytkownika, aby treści publikowanie na platformie były przemyślane i miały odpowiednią długość.
Użytkownicy tej platformy mają możliwość tworzenia bardziej atrakcyjnych i stylowych podpisów poprzez niestandardowe czcionki. Bez obaw, zmiana czcionki nie ma wpływu na możliwość znalezienia konta, postu po słowie kluczowym.
Fantastyczna wiadomość dla instagramowych profesjonalistów
Wprowadzenie wyszukiwania semantycznego to ogromny plus dla każdego użytkownika pragnącego powiększyć swoje grono odbiorców. Duża liczba słów kluczowych i fraz pozwala na doprowadzenie zainteresowanego do Twojego postu lub konta. Po zmianach każda treść na Instagramie będzie uwzględniana. Wpłynie to pozytywnie na dostosowanie konta do reklam, ponieważ każdy element prowadzonej kampanii będzie brany pod uwagę w wynikach wyszukiwania poprzez słowa kluczowe.
Co z hashtagami na Instagramie?
Wyszukiwanie semantyczne wpłynie na zmniejszenie nadużywania hasztagów przez użytkowników, ponieważ w opisach będą mogli umieścić wszystkie słowa kluczowe. Hashtagi nie zostaną jednak całkowicie zlikwidowane, ponieważ będa pełnić funkcje oddzielenia treści.
Użytkownik już dziś powinien zadbać o to, aby jego posty były bardziej dopasowane dla znalezienia przez potencjalnych odbiorców. Obecne wyszukiwanie słów kluczowych jest w porządku, jednak nie zawsze prowadzi do uniwersalnych wyników lub odpowiednich kolekcji zdjęć.
Aktualnie tekst, który zostaje wpisany przez użytkownika w pasku wyszukiwania jest najważniejszym sygnałem do tego, czego chce szukać. Platforma próbuje dokładnie dopasować to co wpisuje użytkownik do odpowiednich nazw użytkowników, biografii, podpisów, hashtagów i miejsc. Dodanie 30 hashtagów w poście sprawi, że zasięgi mogą znacząco wzrosnąć w kilka sekund.
Instagram najczęściej w wynikach wyszukiwania pokazuje konta, które są obserwowane, przeglądane i z którymi w przeszłości użytkownik miał interakcje. Platforma wyżej pokazuje konta i hashtagi, które obserwuje lub odwiedza użytkownik. Gdy istnieje wiele wyników wyszukiwania, Instagram wyświetla najwyżej profile, które mają największą popularność, a więc dużą liczbę kliknięć, polubień, udostępnień i subskrypcji.