Jak skontaktować się z Facebookiem?
Bywają sytuacje, w których konto reklamowe zostaje zablokowane lub po prostu ktoś je zhakuje. Jest to moment, w którym użytkownik niezwłocznie powinien skontaktować się z Facebookiem. Istnieje kilka sposobów, które umożliwiają użytkownikom kontakt z platformą. Jednym z najpopularniejszych wyborów jest Centrum pomocy Facebooka.
Jak przygotować się do kontaktu z Facebook Support?
Właściciele kont reklamowych zazwyczaj przy weryfikacji muszą odpowiedzieć na jedno pytanie, czyli podanie identyfikatora konta reklamowego. Może być to także identyfikator katalogu lub konkretny identyfikator reklamowy.
Użytkownicy, którzy mają problem z funkcjonowaniem platformy, powinni odczekać kilka godzin i dopiero wtedy skontaktować się z pomocą techniczną. Czasami zdarza się, że po pewnym od wystąpienia problemu wszystko wraca do normy. Jednym elementem, w którym obsługa Facebooka nie może udzielić Ci pomocy, jest naruszenie regulaminu.
Kontaktując się z Facebookiem, użytkownik musi uzbroić się w cierpliwość. Czas oczekiwania na kontakt z pomocą zależy od wielu czynników. W dni robocze czas odpowiedzi może wynosić, aż 24 godziny. W zależności od przyczyny problemu czas się wydłuża.
Prowadzenie social media to obecnie jeden z najistotniejszych elementów w przypadku prawidłowego rozwoju firmy w Internecie, jednak Facebook lubi czasami płatać figle i stwarzać problemy użytkownikom kont reklamowych.
Centrum pomocy Facebook – skuteczny kontakt
Niestety, skuteczny kontakt z platformą Facebook jest niezwykle utrudniony, jednak nie oznacza to, że jest niemożliwy. W wielu przypadkach centra pomocy nie są w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie, ponieważ są często przestarzałe lub mają niewielką wartość.
Centrum pomocy Facebooka jest regularnie aktualizowane o wiedzę, więc w większości przypadków uzyskanie odpowiedzi jest możliwe. Jest to rozbudowane narzędzie, które udziela informacji w związku z korzystaniem z platformy, zarządzaniem kontami na Facebooku, ogólnymi zasadami korzystania z Facebooka, a także zasadami dotyczącymi prywatności i bezpieczeństwa.
Panel pomocy to skarbnica podstawowych i zaawansowanych informacji o tym, jak korzystać z platformy. Dostęp do niej jest darmowy przez 24/7.Nawet jeśli nie jesteś zalogowany na Facebooku nadal możesz korzystać ze wsparcia.
Użytkownicy platformy często borykają się z podobnymi problemami, dlatego najczęściej zadawane pytania to gotowe rozwiązania. Po wybraniu i kliknięciu nazwy interesującego tematu osoba zostaje przekierowana na stronę z jego rozwiązaniem. W tym momencie użytkownik uzyskuje odpowiedź, której szuka.
Sposoby kontaktu z Centrum pomocy Facebook
Poruszanie się po Centrum pomocy Facebook jest niezwykle łatwe. Warto jednak zaznaczyć, że istnieją dwa Centra pomocy na Facebooku. Pierwsze z nich skierowane jest do całej społeczności Facebooka. Pomoc i wsparcie użytkownik znajdzie po prawej stronie w rozwijanej liście “konto”.
Następnie wystarczy wybrać “Centrum pomocy”. W tym momencie osoba przekierowana jest do panelu pomocy, w którym może znaleźć odpowiedź na podstawowe pytania, które w przypadku problemów z kontem reklamowym czy administrowaniem stron nie będą przydatne.
W drugim Centrum pomocy – dla firm – użytkownik znajdzie wiele przydatnych wskazówek dotyczących stron, reklam, rozliczeń, zarządzania stronami, a także informacje dotyczące Instagrama. W tym przypadku istnieją, aż 3 sposoby dostania się do niego. Pierwszy sposób to kontakt bezpośrednio z Facebooka przez fanpage Facebook Bussiness Support klikając “Skontaktuj się z nami”.
Drugi sposób to kontakt z poziomu Menedżera Firmy. Po zalogowaniu na konto biznesowe należy kliknąć ikonę ze znakiem zapytania w prawym górnym rogu strony. Pojawia się rozwinięte boczne menu, a na samym dole niebieski napis “Centrum Pomocy”. Wystarczy go wybrać i gotowe.
Trzecią możliwością, jest skorzystanie z pomocy poprzez wejście bezpośrednio na stronę internetową https://www.facebook.com/business/help. Centrum pomocy dla firm zawiera wiele informacji, które będą pomocne na początku drogi reklamowej. Użytkownik uzyska tu informacje, między innymi, na tematy dotyczące miesięcznego fakturowania, ustawiania reklam na Instagramie oraz różnic pomiędzy poszczególnymi celami reklamowymi.
Zanim użytkownik wybierze inny kanał pomocy, powinien dokładnie sprawdzić, czy w Centrum pomocy nie znajdzie rozwiązania problemu. Narzędzie jest bardzo obszerne, dlatego w większości przypadków zawiera odpowiedzi na pytania użytkowników.
Facebook a kontakt z administratorem – Przez „Zgłoś problem”
Zgłoszenie problemu jest możliwe jedynie w przypadku, gdy użytkownik jest zalogowany. Jeśli zostanie utracony dostęp do konta na Facebooku, osoba zmuszona jest do skorzystania z innej metody kontaktowania się z platformą.
Wybór tej opcji kontaktu z Facebookiem jest opłacalny w przypadku, gdy problem jest czysto techniczny. Opcje “zgłoś problem” można znaleźć w prawym górnym rogu, rozwijając listę “Konto” i wybierając przycisk „Pomoc i wsparcie”. Należy pamiętać, że z opcji można skorzystać dopiero po zalogowaniu.
Umożliwia ona użytkownikom zgłaszanie uszkodzonych stron, problemów z płatnościami oraz treści obraźliwych lub naruszających zasady Facebooka. Zgłaszając problem, należy go dokładnie opisać. Jeśli istnieje taka możliwość, należy dorzucić zrzut ekranu. Administrator po przeanalizowaniu zgłoszenia udziela odpowiedzi.
Status zgłoszenia użytkownik może sprawdzić na swoim koncie. W przypadku, gdy problem zostanie odrzucony, istnieje możliwość odwołania się od decyzji administratora.
Rozmowa na czacie z konsultantem
Jeśli użytkownik jest właścicielem konta firmowego ma możliwość skontaktowania się bezpośrednio z konsultantem Facebooka. Ważne jest, aby konto firmowe było aktywne. Centrum pomocy z konsultantem znajduje się w Facebook for Business. Stworzenie konta reklamowego na Facebooku jest całkowicie darmowe. Wystarczy założyć konto reklamowe i promować post za minimalny dzienny koszt. W jednym z naszych artykułów szczegółowo opisaliśmy instrukcję, jak skontaktować się z Supportem Facebooka poprzez Menedżer reklam.
Konto reklamowe niesie za sobą jedną dużą zaletę – możliwość kontaktu z reklamowych formularzy kontaktowych. Zalogowani użytkownicy wypełniają formularz posiadania konta reklamowego powiązanego z profilem, na który zostanie wysłana wiadomość.
Zgłaszając problem z zakupem reklam za pomocą tego formularza, odpowiedź udzielona będzie bardzo szybko. Użytkownik może tu uzyskać odpowiedź na pytania związane z zarządzaniem zmianą nazwy, problemami reklamowymi, cofaniem publikacji treści na stronie lub blokowaniem określonych linków. Nie są to jednak jedyne problemy, na które społeczność Facebooka może uzyskać odpowiedź poprzez rozmowę z konsultantem na czacie.
Z bezpośredniego czatu z konsultantami mogą korzystać jedynie klienci, którzy prowadzą aktywne kampanie na Facebooku. Osoby, które nie są reklamodawcami, muszą wypełnić formularz kontaktowy. Dostęp do czatu jest możliwy za pomocą dwóch sposobów: poprzez oficjalną stronę internetową pomocy https://business.facebook.com/business/help/ lub klikając bezpośrednio w link https://business.facebook.com/fmp/partner-toolkit/support/operational
Rozmowy na Messengerze możliwe są codziennie pomiędzy 8:00, a 22:00.
Kontakt z obsługą klienta Facebooka nie należy do najłatwiejszych. Jeśli wystąpi problem z kontem, należy spróbować skorzystać z kilku różnych narzędzi, aby znaleźć rozwiązanie.