Koronawirus – przymus czy przywilej prowadzenia biznesu online?

Data: 23 kwietnia, 2020

Koronawirus – przymus czy przywilej prowadzenia biznesu online?

Witaj Czytelniku!

Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą lub zamierzasz otworzyć swój biznes, ten artykuł jest dla Ciebie. Przyjrzymy się jakie znaczenie ma Twoja obecność lub jej brak w Internecie.

Koronakryzys to dosyć specyficzna sytuacja na rynku globalnym i dotknie nas bardziej niż poprzedni, z 2009 roku. Na niekorzyść dotychczasowych zasad prowadzenia biznesu, dotknie on każdy aspekt naszego życia.

Firmy, które przetrwają, mądrzejsze o kolejne doświadczenia, przeorganizują model sprzedażowy i będą dążyły jeszcze bardziej do wyższego poziomu automatyzacji. Pierwszym z działań będzie dywersyfikacja lejka sprzedażowego, czyli w skrócie przeniesienie biznesu do działania online. Obecna sytuacja zweryfikuje nawet największych twardzieli z lat 90-siątych, którzy wychodzili z założenia że własnymi rękoma i marketingiem szeptanym są w stanie góry przenosić. Oczywiście jak nigdy, ciężka praca teraz będzie odgrywała znaczącą rolę. Ale przeniesie się to na inną płaszczyznę prowadzenia biznesu.

Pozycje naszych działalności nie będą określały już lepsze auta na leasing, wielkość biura itp. teraz będziesz oceniany na podstawie swoich działań marketingowych w sieci. Jeżeli po wpisaniu usług, produktów jakie oferuje Twoje przedsiębiorstwo, jeżeli nie wyświetlisz się nad konkurencją, potencjalny klient może w ogóle się o Tobie nie dowiedzieć.     

W wielu branżach, takich jak ubezpieczyciele, bhp, szkolenia itp. strategia pozyskiwania klienta nie będzie zaczynała się od wypisania numerów kontaktowych, adresów do swoich potencjalnych klientów, a następnie spotkania na niezobowiązującą kawę. Mentalnie społeczeństwo nabierze do siebie dystansu. Nie wiem kiedy to czytacie, natomiast fakty są jednoznaczne. Aktualnie jesteśmy po kilkunastu dniach kryzysu, a idąc na spacer z najbliższymi, musisz trzymać określoną odległość. Oczywiście w świetle prawa, to tylko tymczasowe działanie zapobiegawcze, ale społecznie będziemy się z tego leczyć wiele lat i to jest to o czym wspomniałem na początku. Koronakryzys dotknie wielu sfer życiowych. Przewartościuje zasady jakimi się kierowaliśmy do tej pory, zarówno w życiu codziennym, jak i w biznesie.

   Cały czas będzie zyskiwało na znaczeniu kreowanie swojego wizerunku online. Piszę o tym co było oczywiste już od kilku, kilkunastu dobrych lat, obecny kryzys jest weryfikatorem firm, które nie były w żaden sposób przystosowane do prowadzenia biznesu online.

Zmiana rzeczywistości zmianą w biznesie.

  Jak Cię widzą tak Cię piszą, to stare przysłowie musimy mądrze wykorzystywać w biznesie online. Silna, wypozycjonowana marka, jakość wykonania zdjęć, sklepu internetowego, filmu reklamowego, teraz zabierze miejsce odczuciom werbalnym. Zamiast przymierzania ubrań których dotykają setki osób w galeriach, teraz jeszcze częściej będziemy kupowali je online. Trzeba będzie odpowiednio przystosować proces zakupowy w sklepie internetowym, a nie przymierzalnie w galerii. Trzeba będzie zrobić ładne zdjęcia, wizualizacje, opis produktu np. biżuterii, a nie tylko ładnie wyeksponować na wystawie.
Zamiast budować sklepy w strategicznych lokalizacjach miejskich, będziemy wybierali strategiczne frazy kluczowe, po których będą znajdowali nas klienci w Google.
Zamiast płacić handlowcom będziemy płacić kurierowi za dostarczenie zamówienia.
Oczywiście to są przykłady, które mają na celu przedstawić tok rozumowania, każda branża jest inna, więc ciężko jest znaleźć uniwersalną myśl przewodnią.

   Dobrze mieć świadomość tego, że technologia już teraz umożliwia obsługę hali magazynowej przez jedną osobę. Świetnym przykładem jest firma Amica, która już w 2017 roku zbudowała hale magazynową, którą jest w stanie obsłużyć jeden człowiek, proszę przeczytać krótki opis z poniższego linku, inwestycji sprzed paru lat: https://strefainwestorow.pl/artykuly/relacja-z-wydarzenia/20171020/automatyczny-magazyn-wysokiego-skladowania-amica

Jakie jest rozwiązanie problemu ?

   Dla każdego co innego. Ciężko jest z góry dać złotą radę wiedząc, że czytać to będą osoby z różnych branż. Na pewno zadaj sobie pytanie, czy możesz przenieść swój biznes do świata online, a następnie zadzwoń do nas żebyśmy Ci podpowiedzieli, jak to zrobić. Kontakt z nami jest bezpłatny, więc wystarczy wybrać numer i zadzwonić lub napisać, resztą  zajmiemy się my.


   Uwierz, że rozwiązań jest mnóstwo, dla większości z branży. Od zaawansowanych konfiguratorów, dzięki którym klient sam może stworzyć zamówienia, Wy tylko je realizujecie, po podstawowe strony wizerunkowe.
Jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów to nie trzeba szukać rozwiązania, ponieważ jest nim sklep internetowy i działania promocyjne, które będą później silnikiem napędowym sprzedaży i biznesu.

   W dzisiejszych czasach, jeszcze większą rolę będą odgrywały działania marketingowe w Internecie, które dla wielu z firm będą nieodłącznym elementem egzystencji sprzedażowej w prowadzonym biznesie.
Dlatego szczególnie w dziś uważajcie na firmy, które nie działają w interesie klienta. Miły handlowiec nie jest wystarczającym kluczem do sukcesu – zanim zdecydujecie się na podjęcie współpracy z agencją, przeczytajcie kolejny artykuł i dowiedzcie się jak nawiązać zdrową współpracę: Jak wybrać odpowiednią agencję SEO?


Jesteśmy dla Ciebie dostępni przez cały czas!

Możliwość komentowania jest wyłączona.