Wizualizacje 3D, a mniejsza liczba zwrotów ze strony internetowej

Kategoria: Wizualizacje 3D

Data: 15 września, 2021

Wizualizacje 3D, a mniejsza liczba zwrotów ze strony internetowej

Współcześnie rozwój rynku cyfrowego spowodował zmianę w sposobie zakupów towarów konsumpcyjnych przez klientów. Znaczna część konsumentów dokonuje zakupów online, bez wychodzenia z domu, dlatego firmy powinny zadbać o wygląd swoich stron, a doskonałym rozwiązaniem w tym przypadku będą animacje 3D. 

Klient 2.0 – niestabilny, wymagający i niezdecydowany

Z klientem 2.0 przedsiębiorstwa mają do czynienia w momencie, gdy dla konsumenta ważniejszą rolę odgrywa jakość usługi niż cena. Jest to przewaga konkurencyjna dająca możliwość wyróżnienia się spośród firm. Według badań Polacy tracą średnio 5 godzin tygodniowo na dojazdy do pracy. Jest to czas w którym najczęściej sięgają po smartfon. Dojazdy do sklepów stanowią kolejną “stratę czasu”, a więc wiele konsumentów w ciągu tych 5 godzin decyduje się na zakupy.  

Zakupy ubrań czy jedzenia nie stanowią większego problemu, ale co w przypadku remontu, wyboru mebli czy większych zmian w mieszkaniu? Bez obaw, dzięki wizualizacjom 3D możesz uzyskać wysokiej jakości wizualizacje i plany 3D bez wychodzenia z domu. Animacje pozwalają na dobranie dowolnych produktów oferowanych przez sklep z całego asortymentu. Klient za pomocą wizualizacji 3D ma możliwość zobaczenia czy dany produkt czy układ będą pasowały do jego mieszkania. Innowacyjne metody komunikacji znacząco wzmocniły profil kompulsywnego nabywcy, a więc osoby, która charakteryzuje się nieodpartą chęcią robienia zakupów. 

Klient 2.0 ponownie zdecyduje się na zakup jedynie w przypadku, gdy jakość obsługi i jej szybkość nie będą budziły zastrzeżeń. W momencie gdy oferta i produkt nie spełnia jego oczekiwań skorzysta z oferty konkurencji. Niezależnie od kanału z jakiego korzysta komunikacja powinna być sprawna. Obecnie aż 30% konsumentów online zamawia zbyt wiele produktów po czym zwraca przedmioty, których nie chcą zatrzymać. Klienci celowo zamawiają za dużo, aby zatrzymać tylko to co spełnia ich oczekiwania, a resztę zwracają.  

Gwarancją zrównoważonego rozwoju firmy jest wizerunek i reputacja marki. Firmy powinny zachęcać klientów do zakupów nie tylko poprzez reklamy telewizyjne, ale również w wyszukiwaniach. Współcześnie Internet jest silniejszym medium niż telewizja. Wiarygodność, jaką klienci dają sklepowi internetowemu znacząco wpływa na wskaźnik konwersji sklepu internetowego.  

Tworząc innowacyjne rozwiązania takie jak wizualizacje na stronach internetowych firmy mają możliwość zwiększenia liczby odwiedzających ich witrynę internetową. Dzięki wciągającym i interaktywnym wrażeniom sklepy internetowe zapadają w pamięć i stają się miejscem, które klienci z chęcią odwiedzają ponownie. 

Zwroty produktów – dodatkowy koszt firmy

Współcześnie około 40% klientów dokonuje zakupów w perspektywie zwrotu. Obecnie istnieje możliwość zamówienia kilku rozmiarów i zaspokojenia swojego zakupowego pragnienia.  Stosunek wysokości zwrotu do wysokości zaangażowanego kapitału, a mianowicie stopa procentowa stała się problemem finansowym dla wielu firm. Popularność zwrotów spowodowała, że firmy są zmuszone przyjąć odpowiednie strategie w celu zrównoważenie inwestycji. Badania wskazują, że aż 20% sklepów internetowych deklaruje podniesienie cen produktów dla pokrycia kosztów zwrotu. Darmowe zwroty stały się narzędziem lojalnościowym firmy, które w dużym stopniu decyduje o dokonaniu zakupu w danym sklepie. 

Wizualizacje 3D jako niezbędne narzędzie do obniżenia stopy zwrotu

Sklepy internetowe zazwyczaj w prezentacji swoich produktów wykorzystują zdjęcia 2D. Stworzone na białym tle zdjęciem średniej jakości, które mogą wprowadzać klienta w błąd.

Narzędzia 3D dają niezwykłe możliwości. Dzięki nim klienci mają możliwość wejścia do fizycznego sklepu, a przy tym dokładnego obejrzenia produktu z każdej strony. Tekstura i materiał oferowanego produktu staje się niezwykle realistyczna. Takie działania pozwalają na optymalizację sprzedażową produktu, a dodatkowo poprawiają wrażenie jakie odnosi użytkownik przeglądając stronę internetową. 

Wizualizacje 3D wnoszą nowoczesny wizerunek firmy, a dodatkowo zwiększają wiarygodność. Użytkownicy odbierają firmę jako dostawcę z dużym asortymentem, doskonale wiedzą czego mogą się spodziewać po oferowanym produkcie. Wizualizacje 3D pozwalają klientom dokładnie zobrazować, jak produkt będzie wyglądał i czy będzie dopasowany do otoczenia. Urozmaicenie graficzne stron internetowych ma realny wpływ na działalność biznesową przez co nawet kilkukrotnie może zwiększyć ilość sprzedaży,a zmniejszyć ilość zwrotów. 

Wizualizacje 3D skuteczniejsze niż długa treść

Tworzenie wizualizacji 3D pozwala na zniwelowanie zbędnych informacji, uniknięcie przeciążeń tekstu i nieskończonych opisów. Wizja produktu w 360 stopniach pozwala na połączenie wszystkich elementów, których oczekuje klient i automatyczne sprawdzenie czy spełnia to jego oczekiwania. Badania dowodzą, że aż 22% zwrotów wynika z niezgodności produktu na zdjęciach ze stanem rzeczywistym. 

Zalety wizualizacji 3D jako przewaga konkurencyjna firmy

Zbudowanie zupełnie nowej jakości prezentacji produktów pozwoliło na pobudzenie wyobraźni klienta dając firmom szansę na osiągnięcie znaczącej przewagi konkurencyjnej. Wizualizacje 3D umożliwiają łatwe zintegrowanie z witrynami internetowymi za pomocą webmastera zarządzającego witryną lub zautomatyzowanych modułów w witrynach. Wizualizacje obecnie wykorzystywane są przez coraz więcej firm, jednak prawidłowe zbudowanie prezentacji produktu w oparciu o nowe technologie jest niezwykle trudne, jednak niesie za sobą wiele korzyści. W przypadku prezentacji produktów za pomocą 2D fotograf musi przewidzieć każde ustawienie towaru, aby dokładnie zaprezentować go z każdej storny. Dzięki technologii 3D produkt w mgnieniu oka będzie przedstawiony zarówno pod kątem 90*, jak i 180*.  Dodatkowym atutem wizualizacji 3D jest możliwość zmiany jedynie poprzez odświeżenie pliku. Jednak jedną z istotniejszych zalet wizualizacji 3D jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań i podążanie za przyszłością, która zachwyca klienta. 

Zmniejszona liczba zwrotów ze sklepów internetowych

Reasumując, wizualizacje 3D umożliwiają klientowi zwizualizowanie produktu na stronie internetowej w wizji 360*, jak również dopasowanie mebli bezpośrednio do wnętrza mieszkania za pomocą aplikacji wirtualnej rzeczywistości.  Firmy decydując się na stworzenie wizualizacji 3D unikają zasypywania klienta nadmierną ilością treści, a dają możliwość konkretnego i odpowiedzialnego zakupu według własnej koncepcji. Warto podkreślić, że produkty stworzone za pomocą wizualizacji 3D w łatwy sposób można edytować i ulepszać.

Niezbędne do dokonania zakupu innowacyjne rozwiązania sprawią, że stopa zwrotu ulegnie obniżeniu przy jednoczesnym pozyskaniu nowych klientów. Wizualizacje 3D gwarantują obniżenie kosztów, poprawę świadomości marki oraz budowanie przewagi konkurencyjnej.